• Home
  • Inne
  • Wymiary grafik w mediach społecznościowych na rok 2017

Wymiary grafik w mediach społecznościowych na rok 2017

Wygląd mediów udostępnianych na platformach społecznościowych to istotny element promocji każdej, nawet małej strony internetowej. O doskonały wygląd materiałów publikowanych na Facebooku, LinkedInie, YouTube’ie, Instagramie, Twitterze, czy Google Plusie zabiega każdy, nawet mały profil.

Przy często zmieniających się sposobach wyświetlania zdjęć przy postach, miniaturek obok umieszczanych linków i „zdjęciach w tle” powinniśmy regularnie sprawdzać, czy publikowane przez nas wcześniej media nadal wyświetlają się tak dobrze, jak byśmy sobie tego życzyli. Sprawdźmy zatem, jakie wymogi powinny spełnić grafiki na najpopularniejszych portalach społecznościowych.

Facebook

W przypadku Facebooka najczęściej posługiwać się będziemy dwoma wielkościami:

  • 1200 x 900pxZdjęcie w poście. Zdjęcie to wyświetlać się będzie na fanpage’u w formie zeskalowanej (w proporcji 1:1) do maksymalnej szerokości 504 pikseli. Podczas wyświetlania na osi czasu, czyli na tak zwanym news feedzie, zdjęcie będzie również zeskalowane, ale do maksymalnej szerokości 470 pikseli.
  • 1200 x 627Zdjęcie zaciągane z linków. Podczas zaciągania grafik z umieszczonych w treści postów linków Facebook wyświetlać będzie je w czterech różnych rozmiarach. Kwadratowe zdjęcia na fanpage’u będą miały wielkość minimum 116 x 116 pikseli, a na osi czasu minimum 154 x 154 pikseli. Prostokątne zaś na fanpage’ach będą nie mniejsze, niż 484 x 252 pikseli, a na osi czasu zajmą nie mniej, niż 470 x 246 pikseli.
  • 640 x 960Zdjęcie dopasowane do smartfonów. Grafika tego typu to nowość zaproponowana przez Facebooka, która sprawdza się doskonale do tworzenia infografik. Świetnie prezentuje się na smartfonach. Zwróć uwagę na to, by ta grafika była w wymiarach 640 x 960 pikseli.

Dodatkowo warto mieć na uwadze, że zdjęcie profilowe fanpage’a powinno mieć rozmiar przynajmniej 180 x 180 pikseli, pomimo że wyświetla będzie w wielkości 160 x 160 pikseli. Miniaturka zdjęcia profilowego to obecnie kwadrat o bokach równych 32 piksele.

Zdjęcie w tle, czyli cover photo, wyświetlane jest w wielkości 828 x 315 pikseli i właśnie takiej wielkości pliki zaleca się wgrywać, choć minimalny rozmiar akceptowalnego przez Facebooka pliku to 399 x 150 pikseli. Jeżeli jednak zdecydujemy się na stworzenie grafiki mniejszej, niż jest to zalecane zostanie ono rozciągnięte, a jego jakość ulegnie znacznemu pogorszeniu. W przypadku zdjęć w tle najlepiej prezentują się grafiki, których waga jest mniejsza, niż 100 KB.

 

LinkedIn

Z serwisem LinkedIn sprawa jest o niebo prostsza, niż z Facebookiem. Choć znajdziemy tutaj de facto więcej wymiarów, to praktycznie zawsze wyświetlane są one bez skalowania w całym serwisie.

  • 400 x 400Zdjęcie profilowe. W tym przypadku zdjęć profilowych powinniśmy zadbać, aby wygrywane zdjęcie było kwadratem o boku nie krótszym niż 400 pikseli, choć dozwolone jest użycie zdjęć o wymiarach minimum 200 x 200 pikseli. Maksymalny rozmiar wygrywanego pliku to 10 MB, natomiast jedyne akceptowalne rozszerzenia to JPG, PNG lub GIF.
  • 400 x 400Logo firmy. Przygotowując logo firmy upewnijmy się, że jest ono w wielkości 400 x 400 pikseli mimo, że jest ono wyświetlane jako kwadrat 300 x 300 pikseli. Maksymalna waga wgrywanego pliku JPG, PNG lub GIF to 4 MB.
  • 1400 x 425Zdjęcie w tle profilu osobistego. Przygotowując zdjęcie w tle dla profilu pojedynczej osoby powinniśmy zadbać o to, by nie było mniejsze, niż 1400 x 425 pikseli, ani większe niż 4000 x 4000 pikseli. Wgrywany plik JPG, PNG lub GIF nie może ważyć więcej, niż 4 MB.
  • 974 x 330Banner firmowy (hero shot). Firmowy banner powinien być kwadratem 974 x 330 pikseli o wadze nie większej, niż 2 MB. Akceptowane są tylko pliki o rozszerzeniu JPG, PNG i GIF.
  • 646 x 220 – „Business Banner Image”. Bannery tego typu to najnowsza i jednocześnie jeden z najbardziej widocznych bannerów na stronach firmowych na LinkedInie. Zwróć uwagę, by ta grafika nie była mniejsza, niż 646 x 220 pikseli, a jej plik nie ważył więcej, niż 2 MB i był w formacie JPG, PNG lub GIF.Wymiary grafik na LinkedIn 2017

YouTube

Choć na największym serwisie społecznościowym opartym na treści wideo pierwsze skrzypce odgrywa treść publikowanych na nim filmów, nie bez znaczenia jest wygląd samych miniatur, czy profilu, dlatego w jego przypadku również warto zadbać o odpowiednie przygotowanie grafik.

  • 2460 x 1140Zdjęcie w tle kanału. Ze względu na dostępność tej platformy na różnych urządzeniach, konieczne było dostosowanie wszystkich elementów pod możliwości różnego rodzaju urządzeń, dlatego też w przypadku tabletu zdjęcie to zostanie zeskalowane do 1855 x 423 pikseli, urządzenia mobilnego do 1546 x 423 pikseli, komputera do 2560 x 423, a w telewizorze zobaczymy je w pełnym wymiarze. Warto mieć na uwadze, że na komputerze 507 pikseli od lewej i prawej krawędzi może być niewidoczna przy mniejszych rozdzielczościach.
  • 1280 x 760Miniatura filmu. Grafiki dodawane do filmów używane jako ich miniatury powinny być w formacie 16:9. Dodatkowo, w przypadku treści w rozmiarze full HD, ich wielkość powinna wynosić nie mniej, niż 1280 x 720 pikseli.

Wymiary grafik na YouTube 2017

Instagram

Z wszystkich najpopularniejszych mediów społecznościowych najmniej wymagający jest właśnie Instagram.

  • 110 x 110 Zdjęcie profilowe. Kluczowe jest przygotowanie grafiki w formacie kwadratu o bokach długości przynajmniej 110 pikseli.
  • 161 x 161Miniatura zdjęcia. Tak samo, jak w przypadku zdjęć profilowych, grafika będzie wyświetlana jako kwadrat o bokach długości 161 x 161 pikseli. Jedyna różnica to fakt, że generowana jest ona automatycznie z…
  • 1080 x 1080Zdjęcie. Niedawno powiększone zdjęcie powinno być wygrywane w formie kwadratu o bokach 1080 pikseli. Na osi czasu pojawiać się będzie jako 510 x 510 pikseli. Rozmiar 1080 x 1080 pikseli osiągnie dopiero w widoku pojedynczego zdjęcia.

Wymiary grafik na Instagrama 2017

Twitter

Tutaj również ku uciesze wszystko przygotowujących grafiki spotkamy się z prostymi zasadami związanymi z ich wymiarami.

  • 400 x 400Zdjęcie profilowe. Choć wyświetlane jest ono w wielkości 200 x 200 pikseli, zaleca się, aby wgrywany plik był kwadratem o bokach równych 400 pikseli. Waga wgrywanego pliku JPG, PNG lub GIF nie powinna być większa, niż 100 KB.
  • 1500 x 500Zdjęcie w tle. To zdjęcie wyświetla się w swojej całej okazałości, dlatego możemy w pełni zagospodarować zalecane 1500 x 500 pikseli. Wgrywany plik nie powinien ważyć więcej, niż 10 MB i powinien być on zapisany w jednym z najpopularniejszych formatów: JPG, PNG lub GIF.
  • 1000 x 563Zdjęcie przy tweecie. W przypadku zdjęć dopuszczalne są pliki ważące mniej niż 5MB, natomiast wgrywając animowanego GIFa musimy przygotować się na ograniczenie wielkości do 3 MB.

 

Google+

Największy konkurent Facebook może nie wygrywa ilością aktywnych użytkowników, ale za to graficy nie muszą pamiętać tylu wymiarów, jak w przypadku tego pierwszego. Oto one:

  • 250 x 250Zdjęcie profilowe. Choć minimalna wielkość pliku to 120 x 120 pikseli, zaleca się przygotowywanie kwadratów o bokach 250 pikseli. O ile nie musimy bać się o maksymalną wielkość pliku, tak musimy zadbać by dodawana grafika była w formacie JPG, PNG lub GIF.
  • 1080 x 608Zdjęcie w tle. Tworząc zdjęcie w tle dostosujemy je do rekomendowanej wielkości, czyli 1080 x 608 pikseli. Minimalna wielkość pliku to 480 x 270 pikseli, a maksymalna 2120 x 1192 pikseli.
  • 497 x 373Publikowane zdjęcie. Publikowane zdjęcie wyświetlane jest w strumieniu treści jako 497 x 373 pikseli. Miejmy na uwadze, że Google+ skaluje tego typu zdjęcia proporcjonalnie nadając dłuższemu boku 426 pikseli szerokości.
  • 150 x 150Siatka zdjęć. Jeżeli publikujemy kilka zdjęć, każde z nich będzie kwadratem o wielkości 150 x 150 pikseli.
  • 497 x 279Publikowane wideo. Jeżeli decydujemy się na dodanie pliku wideo, będzie ono delikatnie zmniejszone i jego szerokość na osi aktualności będzie wynosić 496 pikseli.

Wymiary grafik na Google+ 2017

Jeżeli chcesz posiadać wszystkie te wymiary w jednym miejscu, kliknij tutaj, aby pobrać naszą infografikę (w formacie PDF).

 

Tags:, ,

Redaktor naczelny serwisu WPhaker.pl. Na co dzień administrator kilkudziesięciu witryn na systemie WordPress oraz audytor bezpieczeństwa stron. Po godzinach stara się sprawić, by jego mieszkanie stało się inteligentne.

Facebook - LH.pl

Page plugin Facebook nie działa poprawnie. Proszę włączyć śledzenie w ustawieniach przeglądarki.