Reklama w Internecie z małym budżetem – 5 sposobów, aby robić to efektywnie

Mały budżet reklamowy to problem wielu marek — szczególnie tych początkujących, które wchodzą na rynek i nie mogą pochwalić się sporymi zasobami finansowymi.

W takiej sytuacji wydanie każdej złotówki na marketing internetowy podlega ścisłemu rozliczeniu i analizie pod kątem efektywności. Często trudno też znaleźć sposoby, które będą tanie, ale dadzą pożądane efekty.

W tym tekście prezentuje kilka ciekawych niskobudżetowych lub darmowych sposobów na promowanie się w intencje, dzięki którym bez budżetu będziemy mogli zaistnieć w sieci.

Zbieranie opinii od klientów w internecie

Pierwszym sposobem na darmową lub ekonomiczne reklamowanie się jest pozyskiwanie pozytywnych opinii o Twojej firmie od obecnych klientów w internecie.

Promując się w tym stylu prosisz dotychczasowych klientów, aby zamieszczali w internecie (np. na Facebooku, Google lub lokalnym portalu informacyjnym z wizytówką Twojej firmy) opinie na temat produktów lub usług oferowanych przez Ciebie.

Wielu zadowolonych klientów chcąc się zrewanżować za udany zakup lub miłą obsługę chętnie podzieli się pozytywnym komentarzem na temat Twojej firmy w internecie.

Duża część osób szukająca idealnej oferty będzie sprawdzać dotychczasowe opinie o firmie w sieci. Według badań osoby niemające żadnych referencji zakupowych korzysta z poleceń nawet osób obcych, które informują o atrakcyjności jakiegoś towaru czy usługi.

Pozytywne komentarze budują zaufanie do firmy oraz mogą budować zasięgi – zwłaszcza, gdy zadowoleni klienci polecają Cię na portalach społecznościowych swoim znajomym.

Działania w social mediach

Drugi sposób na ekonomiczne reklamowanie się w sieci to działanie w social mediach. W tej opcji również możemy wykonywać ten proces samodzielnie lub zlecić taką reklamę agencji interaktywnej.

W social mediach możemy promować się na różne sposoby. Pierwszym nich jest stworzenie profilu tematycznego marki oraz publikowanie jakościowego contentu. Regularnie dodawane otagowane posty, zdjęcia czy wideo będą też wyszukiwane w sieci.

W internecie istnieje wiele poradników o tym, jak poprawnie prowadzić kanał na Facebooku czy YouTube. Kanał taki możemy również wykorzystać do promowania swojej marki w grupach tematycznych, pozostawiając i udostępniając tam posty.

Bardziej zaawansowanym sposobem promowania się będzie prowadzenie webinarów czy spotkań na żywo. Możemy też organizować konkursy, dodać serię publikacji czy oferować content tematyczny za darmo np. udostępniając e-booki w zamian za pobieranie i obserwowanie profilu.

Działając aktywnie w sieci, możemy przyciągnąć do naszej marki wiele osób, które regularnie będą korzystały z naszych usług.

Influencer marketing

Sposobem, który wymaga już poniesienia pewnych kosztów promocji jest influencer marketing. Jest to promowanie naszej marki przez osobę znaną poprzez jej polecenie w zamian za opłatę.

W sieci wiele osób prowadzących swoje poczytne blogi czy inne kanały na YT jest influencerami. Osoby takie działają obecnie na wszystkich możliwych platformach, a dla wielu z nich jest to główny sposób zarabiania pieniędzy.

Influencerzy monetyzują swoją popularność polecając naszą markę i przedstawiając ją w pozytywnym świetle. Robią to, publikując odpowiednie posty polecające swoim fanom czy wspominając o nas w materiałach video, testach itp.

Influcencer Marketing opiera się zatem na poleceniu przez osobę znaną naszej marki swoim fanom. Odbiorcy takiej osoby często również chcą korzystać z tych samych produktów i sugerują się poleceniem, które jest bardzo skuteczne. W ten sposób promować możemy się już z budżetem kilkunasto — kilkudziesięcio złotowym.

Na portalach społecznościowych znajdziemy influencerów z różnych branż i z różną ilością fanów gotowych do współpracy. Tylko od nas zależy jaki kanał i jakiego influencera wybierzemy. Analogicznie im dany influencer posiada więcej fanów, tym droższa promocja. W cenie kilkudziesięciu złotych będziemy mogli jednak dotrzeć nawet do kilku tysięcy odbiorców.

Inbound Marketing, czyli zwiększenie widoczności w sieci

Bardzo dobrym sposobem na ekonomiczne lub darmowe reklamowanie się w sieci jest Inbound Marketing. Jest to strategia reklamowa, która w głównej mierze opiera się na zwiększaniu widoczności w sieci i daniu odnajdywania się klientom — bez agresywnego wychodzenia nich z reklamą.

Ten sposób promocji zakłada umieszczanie w sieci w różnej formie i w różnych miejscach informacji o naszej marce w ten sposób, aby dowiedziało się o niej jak najwięcej potencjalnych klientów. Plusem tego sposobu promocji jest fakt, że nie jest ona agresywna, a przyszli klienci mogą samodzielnie odnaleźć naszą markę oraz zapoznać się z jej ofertą.

Wpływa to na pozytywny odbiór marki, gdyż klienci cechą decydować o zakupach samodzielnie i nie być nagabywanymi. Oprócz skuteczności i kwestii wizerunkowych raz dodane materiały pozostają sieci na zawsze i będą generowały nam regularny ruch organiczny z sieci.

Social Selling

Ciekawym sposobem pozyskania klientów, z którego możemy skorzystać za darmo jest Social Selling. To dosłownie sprzedaż społecznościowa polegająca na nawiązywaniu i rozwijaniu jakościowych kontaktów z nowymi osobami.

W myśl tej zasady np.w social mediach czy na innych platformach nawiązywać będziemy nowe znajomości. Następnie musimy rozwijać je – nawet pobieżnie, aby stworzyć grono znajomych, z którymi mamy regularny kontakt.

Ostatnim punktem tej strategii marketingowej jest zaoferowanie tym osobom skorzystania z naszych usług. To właśnie fakt, że oferujemy je w grupie znajomych jest powodem dużej skuteczności.

Znajomi, mając do wyboru anonimową markę oraz osobę, którą znają, wybiorą drugą opcję. Najczęściej Social Selling stosuje się przy dużych zamówieniach, kosztownych ofertach czy dużych projektach i oferowaniu usług/produktów hurtowo lub za duże wynagrodzenie.

Zapisz się do newslettera!

Chcesz brać udział w naszych webinarach na żywo i otrzymywać raz w miesiącu porady optymalizacyjne? Dołącz do naszego newslettera.

Default image
Dominik Zych
Od 2011 roku jestem związany z marketingiem internetowym. Zajmuje się prowadzeniem kampanii reklamowych Facebook Ads i Google Ads. Jestem właścicielem agencji marketingowej Webmast Digital pomagającej małym i średnim firmom efektywnie reklamować się w Internecie.

Zostaw komentarz