Pozycjonowanie strony od podstaw – porady i zapis LIVE

Pozycjonowanie strony w Google to proces składający się z wielu czynności, które należy ciągle powtarzać. W ramach cyklu SEO zapytaliśmy o szczegóły Anię Zalewską z Agencji Widoczni.com. Przybliżyła Ona widzom, czym jest pozycjonowanie, a także jak samemu zabrać się za zwiększenie widoczności witryny w sieci.

W ramach cyklu SEO „Twoja pozycja ma znaczenie!” przeprowadziliśmy rozmowę z pierwszym ekspertem, Anią Zalewską z Agencji Widoczni.com. Ania odpowiedziała na pytania widzów i wyjaśniła, czym jest pozycjonowanie strony w Google, jakie są dobre praktyki, jakie znaczenie mają słowa kluczowe i linkowanie, a także z jakich narzędzi warto korzystać. To potężna dawka wiedzy, która przyda się osobom chcącym dowiedzieć się, jak zwiększyć pozycję strony w Google. Zachęcamy do obejrzenia zapisu z transmisji na żywo.

Czego dowiesz się z powyższego filmu? W trakcie naszej transmisji poruszyliśmy takie tematy, jak:

1. Pozycjonowanie strony, SEO – co oznaczają te terminy?

Czym jest pozycjonowanie? Jak tłumaczy Ania Zalewska z Widoczni.com, pozycjonowanie strony to szereg czynności, które wykonujemy, aby zwiększyć pozycję swojej strony w wyszukiwarkach internetowych, a także stać się bardziej rozpoznawalnym.

Warto pamiętać, że pozycjonowanie nie jest jednorazową czynnością, którą możemy wykonać raz, a następnie o niej zapomnieć. To szereg ciągłych działań, o które należy bez ustanku dbać. O tym, jakie czynności sprzyjają pozycjonowaniu strony dowiesz się od naszego eksperta w powyższym filmie. Warto tylko wspomnieć, że optymalizacja treści, odpowiednie frazy i słowa kluczowe są równie ważne, co szybkość ładowania strony i jej wysoka dostępność.

2. Dobre praktyki SEO, czyli jak się pozycjonuje strony

To, co można określić jako dobre praktyki SEO to w rzeczywistości wysiłek pozycjonerów z całego świata, którzy od lat metodą prób i błędów uczą się i wyciągają wnioski ze swoich działań. Trzeba pamiętać, że nie ma sprawdzonej listy rzeczy, które gwarantują wyniesienie Twojej witryny na pierwsze miejsce. To proces bardzo indywidualny, zależny od charakterystyki Twojej strony. Co więcej, Google nie mówi wprost, jak dokładnie działa algorytm odpowiedzialny za wyświetlanie wyników wyszukiwania.

Niezależnie od tego, jak enigmatyczny wydaje się charakter algorytmu Google, można wyróżnić pewne działania, które z pewnością przyniosą pozytywny efekt. Ania Zalewska tłumaczy, że można je podzielić na trzy podstawowe filary:

Działania techniczne na stronie

Jest to cała optymalizacja techniczna strony. Nie od dziś wiadomo bowiem, że Google zwraca uwagę na szybkość działania strony. Są to zatem działania techniczne, a nawet programistyczne, optymalizujące działanie strony. W ich skład wchodzą m.in. przeniesienie witryny na szybszy hosting, zmiana wersji PHP, eliminowanie błędów na stronie, ustawienie odpowiednich przekierowań czy zadbanie o wszystkie tagi w nagłówku.

Szukasz szybkiego hostingu pod SEO? Wybierz hosting w LH.pl!

Optymalizacja treści pod SEO

Treść na Twojej stronie to jeden z najważniejszych czynników wpływających na pozycję w wynikach wyszukiwania. W trakcie filmu dowiesz się m.in. o tym, że warto zadbać o unikatowe treści, stronić od jakichkolwiek duplikatów, a także mądrze i odpowiedzialnie używać często wyszukiwanych fraz oraz słów kluczowych.

Linki zewnętrzne a SEO

Zewnętrzne linki prowadzące do naszej witryny są przydatne, zwłaszcza wtedy, gdy prowadzą one do nas z innych stron o wysokiej jakości. W trakcie transmisji poruszyliśmy zagadnienie tzw. „linkbuildingu” i tego, jak nawiązać współpracę, która jest owocna dla obu stron.

3. Słowa kluczowe pod SEO. Jak bardzo ułatwiają pozycjonowanie strony?

Użycie odpowiednich fraz jest „kluczowe” w docieraniu do osób potencjalnie zainteresowanych naszą stroną lub naszymi produktami. Przyglądamy się temu, czym są frazy kluczowe, jak dobierać słowa kluczowe, a także w jakich miejscach warto je umieszczać.

Czy powinniśmy tylko skupić się na nagłówkach, czy znaczenie mają także słowa kluczowe umieszczone w zwykłych akapitach? Czy warto dodawać frazy kluczowe do opisów zdjęć i nazw plików graficznych? Jak wygląda sprawa z synonimami? Czy mają one znaczenie, czy raczej są traktowane jako niepowiązane wyrazy? Przyglądamy się także temu, jak poradzić sobie z pozycjonowaniem sklepu czy portfolio, które z natury mają mniej tekstu. Na wszystkie te zagadnienia znajdziesz odpowiedź w filmie.

4. Narzędzia wspomagające pozycjonowanie strony w Google

W trakcie LIVE nie zapomnieliśmy także o wspomaganiu pozycjonowania różnego rodzaju narzędziami, a także wtyczkami. Nie jest bowiem tajemnicą, że użytkownicy WordPressa stanowią duży procent wszystkich stron w sieci. W repozytorium wtyczek można znaleźć mnóstwo pluginów obiecujących nam wysokie pozycje w Google. Czy warto używać wtyczek do SEO? Czy popularny Yoast SEO jest konieczny na każdej stronie z WordPressem, czy też może da się obejść bez niego?

Oprócz wtyczek do WordPressa skupiliśmy się także na uniwersalnych narzędziach, które wspomagają procesy pozycjonowania i ułatwiają znalezienie odpowiednich słów kluczowych oraz przeanalizowanie witryny pod kątem SEO. Do takich narzędzi można zaliczyć Google Search Console, Searchmetrics, Senuto, SEMstorm czy Surfer SEO. Nie zapomnieliśmy także podyskutować o narzędziu Screaming Frog. Jako jedyne z powyższych wymaga instalacji w formie klasycznego programu na komputerze. Ciekawi Cię to, czy warto z tych narzędzi korzystać? Zachęcamy do zapoznania się z powyższą transmisją!

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Jak zacząć pozycjonowanie strony?

Gotowy na rozpoczęcie samodzielnego pozycjonowania? Dowiedz się więcej na ten temat z naszego poradnika pozycjonowania dla początkujących!

Sprawdź

Default image
Błażej Starosta
Wieloletni webmaster, tworzący serwisy przy użyciu popularnych CMS typu WordPress oraz Prestashop. Ma doświadczenie w prowadzeniu sklepów internetowych i stara się być na bieżąco ze wszystkimi nowinkami technologicznymi. Uwielbia dzielić się swoją wiedzą, zawsze chętnie pomoże rozwikłać problemy.

Zostaw komentarz