Jak dodać mapę Google w WordPressie?

Mapa Google w WordPressie

Jeżeli prowadzisz biznes, który wymaga bezpośredniego kontaktu z klientami, kluczowe jest, by każdy zainteresowany w łatwy sposób trafił pod twój adres.

Banery przy drodze, kolorowe reklamy na budynkach, czy jaskrawe cyfrowe billboardy odchodzą już do lamusa. Dziś dużo częściej niż wokół siebie, poszukując informacji, spoglądamy w ekrany naszych smartfonów.

Jak zatem ułatwić klientowi dotarcie do twojej restauracji, sklepu, czy siedziby? Możesz wykonać dwie przydatne akcje. Skonfiguruj wizytówkę Google Moja Firma i uzupełnij ją o niezbędne informacje oraz umieść mapę dojazdu do firmy na twojej stronie internetowej.

O tym jak skonfigurować wizytówkę przeczytasz w osobnym wpisie na naszym blogu. Dziś pokażę Ci jak w prosty sposób dodać mapę Google do strony na WordPressie.

Gdzie umieścić mapę dojazdu do firmy na stronie WWW?

Dobrym miejscem na umieszczenie mapy dojazdowej jest zakładka kontakt na twojej stronie. To właśnie w to miejsce w pierwszej kolejności powinni skierować się twoi potencjalni klienci. Inną opcją jest dodanie mapki na dole strony, w stopce. Niezależnie od wybranego miejsca, mapa powinna być łatwo dostępna zarówno dla przeglądającego witrynę na komputerze, jak i ekranie smartfona.

Jak dodać mapę Google do WordPressa

Jeśli korzystasz z WordPressa i posiadasz prawa administratora to zobacz, jak dodać mapę Google w WordPressie w prosty sposób.

Sposób 1 – ręczne dodanie mapy Google

W pierwszym kroku odszukaj w Google Maps swoją firmę. Następnie wykonaj poniższe kroki:

  • kliknij w opcję „Udostępnij”, wybierz opcję „Umieszczanie mapy” i skopiuj kod swojej mapy przyciskiem „Kopiuj HTML
Google Maps pobranie kodu HTML
  • w kolejnym kroku przejdź w swoim WordPressie do edycji strony, na której chcesz umieścić mapę Google.

Jeśli korzystasz z domyślnego edytora Gutenberg, dodaj nowy blok o nazwie “Własny HTML” i umieść go w pozycji, w której chcesz wyświetlać swoją mapę. Następnie wklej kod HTML mapy do bloku “Własny HTML”.

Jeżeli zamiast Gutenberga korzystasz z Klasycznego Edytora, przełącz widok całego edytora na HTML, a następnie wklej skopiowany wcześniej kod mapy Google w miejsce, w którym ma się ona wyświetlać na stronie.

Wordpress edycja kodu HTML

Teraz zapisz zmiany. Mapa Google została już dodana. Możesz to zweryfikować Przechodząc na stronę, którą właśnie edytowałeś.

Sposób 2 – dodanie mapy Googla za pomocą wtyczki

Mapy Google możesz także wdrożyć za pomocą wtyczki, choć polecam Ci wykonanie tej operacji zgodnie z 1 opisanym przeze mnie sposobem. Nie wymaga on od ciebie instalowania dodatku i dbania o jego dalsze aktualizacje. Jeżeli jednak z jakiegoś powodu nie możesz dodać mapy metodą “ręczną”, osiągniesz to instalując np. wtyczkę Maps Widget for Google Maps. Aby zainstalować dodatek w swoim WordPressie, przejdź do zakładki zakładki „Wtyczki”, a następnie wybierz opcję „Dodaj nową”.

Po zainstalowaniu i aktywacji wtyczki przejdź do zakładki „Ustawienia”. Znajdują się w niej podstawowe informacje np. konfiguracja, jak również pole o nazwie „Google Maps API Key” w tym miejscu należy wkleić klucz API, który wygenerujesz ze swojego konta na platformie Google Maps Platform. Po przejściu na platformę kliknij w przycisk „Get Started”, a następnie wybierz “Maps” i utwórz nowy projekt lub wybierz już istniejący. Kreator poprowadzi Cię przez kilka prostych kroków, po przejściu których, na końcu otrzymasz API Key.

Google Maps Platform - nowe konto

Po utworzeniu konta i wygenerowaniu klucza wystarczy wkleić go w ustawieniach wtyczki i cieszyć się jej funkcjonalnością.

Podsumowanie

Teraz już wiesz, jak dodać mapę Google w WordPressie. Mam nadzieje, że ten artykuł pomoże Ci szybko i sprawnie wdrożyć mapę na swoją stronę www. Jest to niezwykle istotne z punktu widzenia klienta, który zapoznając się z ofertą chciałby uzyskać jak najwięcej informacji. Niestety czasami samo wpisanie adresu niewiele mówi, gdy klient pochodzi spoza Twojego miasta. W takiej sytuacji doskonałym rozwiązaniem jest właśnie wstawienie mapy Google co ułatwi np. wytyczenie trasy.

Zapisz się do newslettera!

Chcesz brać udział w naszych webinarach na żywo i otrzymywać raz w miesiącu porady optymalizacyjne? Dołącz do naszego newslettera.

Default image
Karolina Wierzbińska
Zwolenniczka innowacyjnego podejścia do biznesu w sieci. Od kliku lat głównym zamiłowaniem jest SEO i Content Marketing. Nieustannie śledzi wszelkie nowinki technologiczne. Na co dzień entuzjastka zdrowego trybu życia i miłośniczka wszystkich ras psów.

Zostaw komentarz