• Home
  • Wordpress
  • 6 błędów w WordPressie, które popełniasz pewnie i Ty

6 błędów w WordPressie, które popełniasz pewnie i Ty

Choć WordPress tworzony był na początku jako serwis wyłącznie dla blogów, od dawna z powodzeniem wykorzystywany jest do obsługi stron, które z internetowymi pamiętnikami nie mają nic wspólnego. Popularność platformy oraz jej wysokie możliwości dostosowywania pod swoje potrzeby powodują, że jest to pierwszy wybór dla małych i dużych stron firmowych między innymi sklepów internetowych. W gąszczu ustawień i funkcji coraz łatwiej się jednak zaplątać i zapomnieć i popełnić jeden z sześciu podstawowych błędów.

6 błędów w WordPressie, które popełniasz pewnie i Ty

Im prościej, tym łatwiej o czymś zapomnieć

Łatwość modyfikacji oraz konfiguracji WordPressa sprawia, że zapominamy o dostosowaniu do naszych potrzeb oraz wymagań SEO nawet tych elementów, które mamy na wyciągnięcie ręki. Sprawdź, czy nie popełniasz następujących błędów…

Brak kopii zapasowych

Z racji popularności i stopnia zaawansowania WordPress jest systemem w zauważalnym stopniu zagrożonym włamaniami. Jeżeli obawiasz się, że ktoś może włamać się na Twoją stronę jak najszybciej wdróż automatyczne wykonywanie kopii zapasowych. O tym, jak w łatwy sposób można tego dokonać pisaliśmy niedawno w tekście Wykonujemy automatyczne kopie bezpieczeństwa WordPressa. Pamiętaj również, że dane z serwerów w naszej firmie – LH.pl – są regularnie i automatycznie zapisywane i przechowywane na bezpiecznych, odizolowanych serwerach. Dzięki temu w przypadku włamania możesz przywrócić funkcjonującą wersję Twojej strony lub jej wybranych plików. Pamiętaj również, by wprowadzić podstawowe zabezpieczenia przed włamywaczami. Naszą instrukcję znajdziesz w artykule 7 kroków do bezpiecznego WordPressa.

Nie aktualizowanie systemu oraz wtyczek

Częstym problemem, który powoduje włamania jest nie uaktualnianie wykorzystywanych wtyczek, motywów oraz samego systemu WordPress. W wielu przypadkach aktualizacje spowodowane są załataniem problemów związanych z bezpieczeństwem. Jeśli ich nie instalujemy, zauważalnie rośnie zagrożenie włamania.

Favicon

Zwróć uwagę, czy ustawiłeś swoją fawikonę, czyi małą ikonę wyświetlającą się w karcie przeglądarki, gdy otworzysz swoją stronę. Umieść tam logo, ale pamiętaj że ze względu na małą wielkość możliwe że będziesz musiał je uprościć – detale nie będą widoczne.

Odnośniki bezpośrednie

Domyślnie odnośniki bezpośrednie, przyjazne linki, czy po prostu permalinki mają postać domena.xy/?p=12. Nie jest to ani przyjazne użytkownikowi, ani wyszukiwarce. W panelu administracyjnym, a konkretnie w jego ustawieniach, możesz zmienić ich formę.

Użytkownik o nazwie Admin

Podczas instalacji, domyślnie pierwszy użytkownik z rolą administratora posiada nazwę Admin. Stwórz kilku innych użytkowników z niską rolą (np. subskrybent) oraz jednego administratora. Jako loginy możesz wpisać losowe imiona. Następnie usuń pierwszego użytkownika – Admin – i przypisz jego treści do Twojego nowego administratora. Sprawi to, że włamywacz będzie miał większy problem ze znalezieniem konta z prawami administracyjnymi.

Slogan

Domyślnym sloganem wyświetlanym w przeglądarce jest „Just Another Blog”, który dokleja się do nazwy. Jeśli o nim zapomnimy, nasza strona będzie posiadać (między innymi w wyszukiwarce) nazwę, która nie do końca będzie nam odpowiadać. Pożądany slogan możesz wprowadzić w ustawieniach panelu administracyjnego Twojej strony na WordPressie.

Tags:, , ,

Redaktor naczelny serwisu WPhaker.pl. Na co dzień administrator kilkudziesięciu witryn na systemie WordPress oraz audytor bezpieczeństwa stron. Po godzinach stara się sprawić, by jego mieszkanie stało się inteligentne.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o
Facebook - LH.pl

Page plugin Facebook nie działa poprawnie. Proszę włączyć śledzenie w ustawieniach przeglądarki.