• Home
  • Wordpress
  • 6 błędów w WordPressie, które popełniasz pewnie i Ty

6 błędów w WordPressie, które popełniasz pewnie i Ty

Choć WordPress tworzony był na początku jako serwis wyłącznie dla blogów, od dawna z powodzeniem wykorzystywany jest do obsługi stron, które z internetowymi pamiętnikami nie mają nic wspólnego. Popularność platformy oraz jej wysokie możliwości dostosowywania pod swoje potrzeby powodują, że jest to pierwszy wybór dla małych i dużych stron firmowych między innymi sklepów internetowych. W gąszczu ustawień i funkcji coraz łatwiej się jednak zaplątać i zapomnieć i popełnić jeden z sześciu podstawowych błędów.

6 błędów w WordPressie, które popełniasz pewnie i Ty

Im prościej, tym łatwiej o czymś zapomnieć

Łatwość modyfikacji oraz konfiguracji WordPressa sprawia, że zapominamy o dostosowaniu do naszych potrzeb oraz wymagań SEO nawet tych elementów, które mamy na wyciągnięcie ręki. Sprawdź, czy nie popełniasz następujących błędów…

Brak kopii zapasowych

Z racji popularności i stopnia zaawansowania WordPress jest systemem w zauważalnym stopniu zagrożonym włamaniami. Jeżeli obawiasz się, że ktoś może włamać się na Twoją stronę jak najszybciej wdróż automatyczne wykonywanie kopii zapasowych. O tym, jak w łatwy sposób można tego dokonać pisaliśmy niedawno w tekście Wykonujemy automatyczne kopie bezpieczeństwa WordPressa. Pamiętaj również, że dane z serwerów w naszej firmie – LH.pl – są regularnie i automatycznie zapisywane i przechowywane na bezpiecznych, odizolowanych serwerach. Dzięki temu w przypadku włamania możesz przywrócić funkcjonującą wersję Twojej strony lub jej wybranych plików. Pamiętaj również, by wprowadzić podstawowe zabezpieczenia przed włamywaczami. Naszą instrukcję znajdziesz w artykule 7 kroków do bezpiecznego WordPressa.

Nie aktualizowanie systemu oraz wtyczek

Częstym problemem, który powoduje włamania jest nie uaktualnianie wykorzystywanych wtyczek, motywów oraz samego systemu WordPress. W wielu przypadkach aktualizacje spowodowane są załataniem problemów związanych z bezpieczeństwem. Jeśli ich nie instalujemy, zauważalnie rośnie zagrożenie włamania.

Favicon

Zwróć uwagę, czy ustawiłeś swoją fawikonę, czyi małą ikonę wyświetlającą się w karcie przeglądarki, gdy otworzysz swoją stronę. Umieść tam logo, ale pamiętaj że ze względu na małą wielkość możliwe że będziesz musiał je uprościć – detale nie będą widoczne.

Odnośniki bezpośrednie

Domyślnie odnośniki bezpośrednie, przyjazne linki, czy po prostu permalinki mają postać domena.xy/?p=12. Nie jest to ani przyjazne użytkownikowi, ani wyszukiwarce. W panelu administracyjnym, a konkretnie w jego ustawieniach, możesz zmienić ich formę.

Użytkownik o nazwie Admin

Podczas instalacji, domyślnie pierwszy użytkownik z rolą administratora posiada nazwę Admin. Stwórz kilku innych użytkowników z niską rolą (np. subskrybent) oraz jednego administratora. Jako loginy możesz wpisać losowe imiona. Następnie usuń pierwszego użytkownika – Admin – i przypisz jego treści do Twojego nowego administratora. Sprawi to, że włamywacz będzie miał większy problem ze znalezieniem konta z prawami administracyjnymi.

Slogan

Domyślnym sloganem wyświetlanym w przeglądarce jest „Just Another Blog”, który dokleja się do nazwy. Jeśli o nim zapomnimy, nasza strona będzie posiadać (między innymi w wyszukiwarce) nazwę, która nie do końca będzie nam odpowiadać. Pożądany slogan możesz wprowadzić w ustawieniach panelu administracyjnego Twojej strony na WordPressie.

Tags:, , ,

Redaktor naczelny serwisu WPhaker.pl. Na co dzień administrator kilkudziesięciu witryn na systemie WordPress oraz audytor bezpieczeństwa stron. Po godzinach stara się sprawić, by jego mieszkanie stało się inteligentne.
Facebook - LH.pl

Page plugin Facebook nie działa poprawnie. Proszę włączyć śledzenie w ustawieniach przeglądarki.